Titulinis > Mokymosi objektai

Funkciniai stiliai

1. Bendroji dalis

1.1. Identifikatorius

  • 1.1.1. Katalogas: Lietuvių kalba 7-8
  • 1.1.2. Įrašas: 823

1.2. Pavadinimas

  • Funkciniai stiliai

1.3. Kalba

  • lt

1.4. Aprašas

  • Funkcinis stilius – istoriškai susiformavusi bendrinės kalbos atmaina, kurios ypatybes ir specifiką lemia vartojimo sritis, turinys ir funkcija. Lietuvių kalboje skiriami 5 funkciniai stiliai: buitinis, meninis, mokslinis, publicistinis ir administracinis. Paskutiniai trys stiliai kartais vadinami dalykiniais stiliais.

1.6. Aprėptis

  • Lietuva

1.7. Struktūra

  • atomic

1.8. Agregacijos lygis

  • 1

2. MO gyvavimo ciklas

2.1. Versija

  • 1

2.2. Būsena

  • final

2.3. Talkintojai

  • 2.3.1. Vaidmuo: publisher
    2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL://www.sviesa.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    FN;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    ORG;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@upc.smm.lt
    URL://www.upc.smm.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

3. Meta-Metadata

3.1. Identifier

  • 3.1.1. Catalog: LT G3
  • 3.1.2. Entry: 276

3.2. Contribute

  • 3.2.1. Role: creator
  • 3.2.2. Entity: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL://www.sviesa.lt
    END:VCARD
  • 3.2.3. Date: 2015-02-12

3.3. Metadata Schema

  • LREv3.0

3.4. Kalba

  • lt

4. Techninė dalis

4.1. Formatas

  • text/html

4.3. Vieta

  • //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/276?redirect

4.4. MO techniniai reikalavimai

  • 4.4.1. Reikalavimai OS arba naršyklei
        4.4.1.1. Tipas: operating system
        4.4.1.2. Pavadinimas: multi-os

4.6. Kiti platformos reikalavimai

  • Adobe Flash Player 9, //get.adobe.com/flashplayer/

4.8. Techniniai aspektai

  • 4.8.1. Aspektas: packaged format
  • 4.8.2. Reikšmė: application/zip

5. Edukacinė dalis

5.1. Interaktyvumo tipas

  • mixed

5.3. Interaktyvumo lygis

  • medium

5.5. Naudotojo vaidmuo

  • learner

5.6. Kontekstas

  • compulsory education

5.7. Amžiaus grupė

  • 14-15

5.11. Kalba

  • lt

6. Teisės

6.1. Mokama

  • no

6.2. Autorių teisės ir kiti apribojimai

  • yes

6.3. Aprašas

  • Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2. Išteklius

  • 7.2.1. Identifikatorius: 168
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/168?redirect
  • 7.2.2. Aprašas: Dažnai girdime sakant, kad svarbu mokėti klausytis, kad gebėjimas klausytis – išmintingo žmogaus požymis. Kodėl vis dėlto verta klausytis kito? Galbūt taip sužinosime kažką nauja, reikšminga ir įdomaus apie pasaulį, kuriame gyvename, apie save? Paklausykite rašytojos Sandros Bernotaitės straipsnio „Kas yra dienoraštis?“. Atidžiai klausydami suprasite, kaip svarbu pajusti kalbančiojo toną, intonacijas, kokios svarbios yra pauzės, kaip visa tai padeda suvokti teksto turinį, temą, pagrindinę mintį. Atlikdami užduotis mokysitės suvokti autoriaus išsakomą požiūrį, nuomonę, atskirti ją nuo fakto, aiškinsitės, kas būdinga publicistiniam stiliui ir kokios kalbinės raiškos priemonės padeda įtaigiai kalbėti.

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2.2. Aprašas

  • 7.2.1. Identifikatorius: 4578
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/4578?redirect
  • 7.2.2. Aprašas: Kodėl žmonės keliauja? Kiekvienas keliautojas į šį klausimą turbūt atsakytų skirtingai. Vieniems kelionė – tai būdas pamatyti platųjį pasaulį, pažinti svetimas kultūras, kitiems – galimybė atitrūkti nuo kasdienybės, pailsėti, įdomiai praleisti laisvalaikį, treti keliaudami atranda ne tik nepažintus pasaulius, bet ir save. Kaip turi elgtis keliautojas, kad pajustų kelionės magiją ir prisimintų kelionę visą gyvenimą, sužinosite paklausę rašytojos ir aistringos keliautojos Jurgos Ivanauskaitės knygos „Kelionių alchemija“ ištraukos. Mokysitės ne tik atidžiai klausytis skaitomo teksto, suprasti ir įsiminti informaciją, įsigilinti į pasakotojos vertybines nuostatas, bet ir nusakyti temą ir pagrindinę mintį. Atpažinsite grožinės literatūros požymius, aptarsite kalbinę raišką, mokysitės sklandžiai reikšti mintis.

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.2. Taksonas
          9.2.2.1. Id: 2
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1. Nurodyti autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, pagrindinę mintį, keliamas problemas, nurodyti pateikiamus argumentus. Atpažinti ironijos atvejus.

          9.2.2.1. Id: 8
          9.2.2.2. Įrašas: 1.2. Vertinti klausomo teksto turinį ir raišką bei kalbėjimo kultūrą: remiantis nurodytais kriterijais, išsakyti savo požiūrį, jį argumentuoti.

          9.2.2.1. Id: 15
          9.2.2.2. Įrašas: 1.3. Sąmoningai klausytis, pasirinkti tinkamas aktyvaus klausymo strategijas (nusiteikimas aktyviai klausytis, klausymosi tikslo paisymas, informacijos pasižymėjimas).

          9.2.2.1. Id: 17
          9.2.2.2. Įrašas: 1.4. Kalbėti atsižvelgiant į adresatą (pažįstami adresatai: jaunesni, bendraamžiai, suaugusieji) ir komunikavimo situaciją (oficiali ir neoficiali). Dažniausiai tinkamai pasirinkti kalbinę raišką ir turinį.

          9.2.2.1. Id: 49
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.

          9.2.2.1. Id: 4
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.2. Skirti kalbėjimo tikslus: informuoti, sudominti, įtikinti.

          9.2.2.1. Id: 6
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.4. Skirti temą, pagrindinę mintį ir problemą, teiginį ir įrodymą.

          9.2.2.1. Id: 7
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.5. Pasižymėti svarbiausią informaciją.

          9.2.2.1. Id: 13
          9.2.2.2. Įrašas: 1.2.5. Atpažinti kalbėjimo toną (iškilmingas, neutralus, pajuokiamas, ironiškas), neutralią ir emociškai nuspalvintą leksiką, retorinius klausimus, sušukimus, pakartojimus. Paaiškinti jų paskirtį.

          9.2.2.1. Id: 3
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.1. Suprasti klausymosi svarbą bendraujant, kartu susikurti tinkamo klausymosi taisykles ir jų laikytis.