Titulinis > Mokymosi objektai

Pakartojimas

1. Bendroji dalis

1.1. Identifikatorius

  • 1.1.1. Katalogas: Lietuvių kalba 7-8
  • 1.1.2. Įrašas: 976

1.2. Pavadinimas

  • Pakartojimas

1.3. Kalba

  • lt

1.4. Aprašas

  • Retorinis žodžių, žodžių junginių ar sakinių pakartojimas didina kalbos raiškumą. Kartojant sustiprinamas įspūdis, iškeliama perteikiamo reiškinio svarba, daiktų gausumas, ilga veiksmo ar būsenos trukmė, intensyvumas ir t. t.

1.6. Aprėptis

  • Lietuva

1.7. Struktūra

  • atomic

1.8. Agregacijos lygis

  • 1

2. MO gyvavimo ciklas

2.1. Versija

  • 1

2.2. Būsena

  • final

2.3. Talkintojai

  • 2.3.1. Vaidmuo: publisher
    2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL:http://www.sviesa.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    FN;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    ORG;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@upc.smm.lt
    URL:http://www.upc.smm.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

3. Meta-Metadata

3.1. Identifier

  • 3.1.1. Catalog: LT G3
  • 3.1.2. Entry: 1207

3.2. Contribute

  • 3.2.1. Role: creator
  • 3.2.2. Entity: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL:http://www.sviesa.lt
    END:VCARD
  • 3.2.3. Date: 2015-02-12

3.3. Metadata Schema

  • LREv3.0

3.4. Kalba

  • lt

4. Techninė dalis

4.1. Formatas

  • text/html

4.3. Vieta

  • http://lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/1207?redirect

4.4. MO techniniai reikalavimai

  • 4.4.1. Reikalavimai OS arba naršyklei
        4.4.1.1. Tipas: operating system
        4.4.1.2. Pavadinimas: multi-os

4.6. Kiti platformos reikalavimai

  • Adobe Flash Player 9, http://get.adobe.com/flashplayer/

4.8. Techniniai aspektai

  • 4.8.1. Aspektas: packaged format
  • 4.8.2. Reikšmė: application/zip

5. Edukacinė dalis

5.1. Interaktyvumo tipas

  • mixed

5.3. Interaktyvumo lygis

  • medium

5.5. Naudotojo vaidmuo

  • learner

5.6. Kontekstas

  • compulsory education

5.7. Amžiaus grupė

  • 14-15

5.11. Kalba

  • lt

6. Teisės

6.1. Mokama

  • no

6.2. Autorių teisės ir kiti apribojimai

  • yes

6.3. Aprašas

  • Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2. Išteklius

  • 7.2.1. Identifikatorius: 1139
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: http://lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/1139?redirect
  • 7.2.2. Aprašas: Nepaprastas žmogaus jausmas – meilė. Nelengva jį apsakyti ir išsakyti žodžiais. Galbūt todėl dažnai ji lyginama su muzika, daina, kur mylinčio žmogaus sielos stygos prabyla darniais, skambiais akordais. Klausydami kompozitoriaus Roko Radzevičiaus ir poeto Rimvydo Stankevičiaus roko operos „Jūratė ir Kastytis“ fragmento „Meilės duetas“ turėsite galimybę pajusti, kaip muzika padeda išsakyti meilę vienas kitam. Kartu mokysitės suvokti roko operą kaip muzikos, poezijos, teatro bei kalbos sintezę: nusakysite temą, pagrindinę mintį, aptarsite kalbinę raišką, įvertinsite, kaip kompozitoriaus pasirinkta muzikinė forma padeda išreikšti veikėjų mintis ir vertybines nuostatas, apibūdinsite atlikėjų nuotaiką, intonacijas.

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2.2. Aprašas

  • 7.2.1. Identifikatorius: 2028
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: http://lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/2028?redirect
  • 7.2.2. Aprašas: Ar poezija gali būti žaisminga, smagi, pašėlusi? Gal dažniau reikėtų eilėraštį skaityti garsiai, kad žodis skambėtų gyvai, kad pajustume poezijos spalvas? Poezijai reikia „savo ausų ir akių“ – apie tai filmas „Slemas. Eilėraščio spalvos“. Žiūrėdami filmą susipažinsite su tokiu nevienareikšmiškai vertinamu kultūros reiškiniu kaip slemas – deklamuojamojo, raiškiojo poetinio žodžio menas. Sužinosite, kuo ypatingi slemerių eilėraščiai. Jei esate jaunatviškai pašėlę, kūrybingi, atlikę užduotis galbūt patys susigundysite įgyvendinti šią idėją klasėje ar mokykloje? Tai padaryti jums padės užduočių lape pateikiama medžiaga.

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.2. Taksonas
          9.2.2.1. Id: 2
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1. Nurodyti autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, pagrindinę mintį, keliamas problemas, nurodyti pateikiamus argumentus. Atpažinti ironijos atvejus.

          9.2.2.1. Id: 8
          9.2.2.2. Įrašas: 1.2. Vertinti klausomo teksto turinį ir raišką bei kalbėjimo kultūrą: remiantis nurodytais kriterijais, išsakyti savo požiūrį, jį argumentuoti.

          9.2.2.1. Id: 49
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.

          9.2.2.1. Id: 30
          9.2.2.2. Įrašas: 1.7. Išsakyti savo nuomonę apie menkiau pažįstamus dalykus, vertinti, argumentuoti remiantis patirtimi ir kitais šaltiniais.

          9.2.2.1. Id: 6
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.4. Skirti temą, pagrindinę mintį ir problemą, teiginį ir įrodymą.

          9.2.2.1. Id: 13
          9.2.2.2. Įrašas: 1.2.5. Atpažinti kalbėjimo toną (iškilmingas, neutralus, pajuokiamas, ironiškas), neutralią ir emociškai nuspalvintą leksiką, retorinius klausimus, sušukimus, pakartojimus. Paaiškinti jų paskirtį.

          9.2.2.1. Id: 50
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.

          9.2.2.1. Id: 54
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.5. Suprasti, kad to paties teksto interpretacijos gali būti įvairios, svarbu, kad jos būtų pagrįstos tekstu.

          9.2.2.1. Id: 65
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.16. Atpažinti tekste metaforą, ironiją, inversiją, pakartojimą, aliteracijas, asonansus, paaiškinti jų paskirtį ir prasmę.

          9.2.2.1. Id: 34
          9.2.2.2. Įrašas: 1.7.4. Siekiant įtikinti vartoti įvairias retorines figūras (klausimus, sušukimus, pakartojimus, laipsniavimą, inversiją), ironiją, įasmeninimus, emociškai nuspalvintus žodžius.