Titulinis > Mokymosi objektai

Veikėjas

1. Bendroji dalis

1.1. Identifikatorius

  • 1.1.1. Katalogas: Lietuvių kalba 7-8
  • 1.1.2. Įrašas: 1161

1.2. Pavadinimas

  • Veikėjas

1.3. Kalba

  • lt

1.4. Aprašas


  • Veikėjas – asmuo ar daiktas, kuris veikia literatūros kūrinyje. Dar vadinamas personažu, herojumi. Kūrinyje būna vienas, keli, keliolika ar daugiau veikėjų.
    Pagal santykį su vaizduojama tikrove veikėjai gali būti tikroviški (Vinco Pietario Algimantas, Kristijono Donelaičio Slunkius), sąlyginiai (Garbė...

1.6. Aprėptis

  • Lietuva

1.7. Struktūra

  • atomic

1.8. Agregacijos lygis

  • 1

2. MO gyvavimo ciklas

2.1. Versija

  • 1

2.2. Būsena

  • final

2.3. Talkintojai

  • 2.3.1. Vaidmuo: publisher
    2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL://www.sviesa.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    FN;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    ORG;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@upc.smm.lt
    URL://www.upc.smm.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

3. Meta-Metadata

3.1. Identifier

  • 3.1.1. Catalog: LT G3
  • 3.1.2. Entry: 3109

3.2. Contribute

  • 3.2.1. Role: creator
  • 3.2.2. Entity: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL://www.sviesa.lt
    END:VCARD
  • 3.2.3. Date: 2015-02-12

3.3. Metadata Schema

  • LREv3.0

3.4. Kalba

  • lt

4. Techninė dalis

4.1. Formatas

  • text/html

4.3. Vieta

  • //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/3109?redirect

4.4. MO techniniai reikalavimai

  • 4.4.1. Reikalavimai OS arba naršyklei
        4.4.1.1. Tipas: operating system
        4.4.1.2. Pavadinimas: multi-os

4.6. Kiti platformos reikalavimai

  • Adobe Flash Player 9, //get.adobe.com/flashplayer/

4.8. Techniniai aspektai

  • 4.8.1. Aspektas: packaged format
  • 4.8.2. Reikšmė: application/zip

5. Edukacinė dalis

5.1. Interaktyvumo tipas

  • mixed

5.3. Interaktyvumo lygis

  • medium

5.5. Naudotojo vaidmuo

  • learner

5.6. Kontekstas

  • compulsory education

5.7. Amžiaus grupė

  • 14-15

5.11. Kalba

  • lt

6. Teisės

6.1. Mokama

  • no

6.2. Autorių teisės ir kiti apribojimai

  • yes

6.3. Aprašas

  • Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2. Išteklius

  • 7.2.1. Identifikatorius: 2770
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/2770?redirect
  • 7.2.2. Aprašas:



    Kodėl praeities paslaptys taip vilioja visų laikų žmones? Ką atrandame skaitydami istorinį romaną ar žiūrėdami filmą apie tolimos praeities žmonių gyvenimą? Gal į šiuos klausimus padės atsakyti animacinis filmas „Užkeikta pilė“, sukurtas pagal pirmąjį lietuvių istorinį romaną – Vinco Pietario „Algimantą“. Atlikdami užduotis išsiaiškinsite, kaip kuriami veikėjų paveikslai, mokysitės nusakyti kūrinio temą ir idėją, sužinosite istorinio romano žanrinius ypatumus, nagrinėsite, kiek tokiuose kūriniuose yra tikrų faktų ir kiek – meninės išmonės. Užduočių lapas „Pirmas istorinio romano puslapis“ pakvies jus tapti istorinio romano kūrėjais ir istorinį faktą paversti menine išmone pagrįstu pasakojimu.

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2.2. Aprašas

  • 7.2.1. Identifikatorius: 3300
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/3300?redirect
  • 7.2.2. Aprašas:

    Ar pastebime gamtos pasaulį, ar mokame juo grožėtis? Apie tai kviečia pamąstyti filmas „Langas“, sukurtas pagal mūsų grožinės literatūros pradininko Kristijono Donelaičio poemą „Metai“. Pažvelgti į gamtos pasaulį pro Donelaičio langą – tai tarsi kvietimas džiaugtis pasauliu ir pasitikėti jo tvarka. Atlikdami užduotis mokysitės charakterizuoti veikėjus, nusakyti kūrinio temą ar idėją, gilinsitės į didaktinės literatūros bruožus, studijuosite poemos ir filmo meninę kalbą. Užduočių lapas „Poetinis gamtos pasaulio žodynėlis“ pakvies sukurti dar neregėtą, negirdėtą žodyną, padėsiantį pamatyti ir atskleisti pasaulio grožį.



9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.2. Taksonas
          9.2.2.1. Id: 2
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1. Nurodyti autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, pagrindinę mintį, keliamas problemas, nurodyti pateikiamus argumentus. Atpažinti ironijos atvejus.

          9.2.2.1. Id: 49
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.

          9.2.2.1. Id: 77
          9.2.2.2. Įrašas: 3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą.

          9.2.2.1. Id: 6
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.4. Skirti temą, pagrindinę mintį ir problemą, teiginį ir įrodymą.

          9.2.2.1. Id: 50
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.

          9.2.2.1. Id: 51
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.2. Glaustai atpasakoti tekstą neiškreipiant teksto esmės.

          9.2.2.1. Id: 53
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.4. Skirti teksto tikslą, temą, problemą, pagrindinę mintį.

          9.2.2.1. Id: 60
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.11. Žinoti esminius literatūros rūšių ir kai kurių žanrų (apsakymo (novelės), romano, poemos, baladės, tragedijos, dramos, komedijos) požymius ir gebėti juos atpažinti.

          9.2.2.1. Id: 61
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.12. Skirti literatūros tipus: istorinė, nuotykių, detektyvinė, komiškoji, fantastinė, žinoti esminius požymius.

          9.2.2.1. Id: 64
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.15. Nurodyti veikėjų paveikslų kūrimo būdus.