„Keturių vėjų“ poezija
2302
2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.
2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.
2.1.3. Atpažinti aiškiai išreikštus autoriaus tikslus, pvz., informuoti, apsvarstyti problemą, paaiškinti (dalykiškai ar siekiant sudominti), įtikinti.
2.1.4. Skirti teksto tikslą, temą, problemą, pagrindinę mintį.
2.1.9. Suprasti, kad teksto raiška priklauso nuo tikslo (informuoti, paaiškinti, sudominti, įtikinti), adresato (suaugęs žmogus, jaunuolis, vaikas; gerai išmanantis temą, menkai išmanantis temą).
2.1.11. Žinoti esminius literatūros rūšių ir kai kurių žanrų (apsakymo (novelės), romano, poemos, baladės, tragedijos, dramos, komedijos) požymius ir gebėti juos atpažinti.
2.1.13. Skirti autorių, pasakotoją, lyrinį Aš.
2.1.16. Atpažinti tekste metaforą, ironiją, inversiją, pakartojimą, aliteracijas, asonansus, paaiškinti jų paskirtį ir prasmę.
2.1.17. Aptariant tekstus tinkamai vartoti sąvokas, nurodytas Turinio apimtyje.
Pasakysiu, kokia pagrindinė kūrinio mintis, svarbiausios idėjos, vertybės.
Mokėsiu apibūdinti kūrinio nuotaiką, rasiu detalių, padedančių ją kurti.
Mokėsiu apibūdinti kūrinių veikėjus, nusakysiu jų siekius, tikslus.