Retorinis sušukimas
294
2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.
3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą.
3.3. Sąmoningai rašyti taikant strategijas ir žinias apie rašymo procesą. Apmąstyti rašymo veiklą ir planuoti mokymąsi.
1.2. Vertinti klausomo teksto turinį ir raišką bei kalbėjimo kultūrą: remiantis nurodytais kriterijais, išsakyti savo požiūrį, jį argumentuoti.
2.3. Sąmoningai skaityti, stebėti ir koreguoti savo suvokimą. Apmąstyti savo skaitymo veiklą ir planuoti mokymąsi.
2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.
2.1.4. Skirti teksto tikslą, temą, problemą, pagrindinę mintį.
2.1.11. Žinoti esminius literatūros rūšių ir kai kurių žanrų (apsakymo (novelės), romano, poemos, baladės, tragedijos, dramos, komedijos) požymius ir gebėti juos atpažinti.
3.1.1. Paaiškinti, kaip kalbinė raiška ir turinys priklauso nuo tikslo, adresato pasirengimo, situacijos.
3.1.6. Suprasti, kad pasakojimo įtaigumą lemia veikėjų charakterių ryškumas. Žinoti įvairius veikėjų paveikslų kūrimo būdus: veikėjų dialogai, informatyvūs autoriaus žodžiai, meniniai veikėjų išvaizdos aprašymai, vidiniai monologai.