Titulinis > Mokymosi objektai

Nebylusis kinas

1. Bendroji dalis

1.1. Identifikatorius

  • 1.1.1. Katalogas: Lietuvių kalba 7-8
  • 1.1.2. Įrašas: 1123

1.2. Pavadinimas

  • Nebylusis kinas

1.3. Kalba

  • lt

1.4. Aprašas

  • Šiandien kinas nieko nestebina. O buvo laikas, kai ekrane pamatyti judantį vaizdą buvo didelė sensacija. Pirmiesiems tai sukurti pavyko prancūzams Ogiustui ir Lui Liumjerams (Auguste, Louis Lumière). 1895 m. vasario 13 d. savo išradimą jie patentavo, o kovo 22 d. surengė pirmąjį kino seansą.

1.6. Aprėptis

  • Lietuva

1.7. Struktūra

  • atomic

1.8. Agregacijos lygis

  • 1

2. MO gyvavimo ciklas

2.1. Versija

  • 1

2.2. Būsena

  • final

2.3. Talkintojai

  • 2.3.1. Vaidmuo: publisher
    2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL://www.sviesa.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    FN;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    ORG;CHARSET=utf-8:Ugdymo plėtotės centras
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@upc.smm.lt
    URL://www.upc.smm.lt
    END:VCARD

2.3. Talkintojai

  • 2.3.2. Subjektas: 2015-02-12

3. Meta-Metadata

3.1. Identifier

  • 3.1.1. Catalog: LT G3
  • 3.1.2. Entry: 2655

3.2. Contribute

  • 3.2.1. Role: creator
  • 3.2.2. Entity: BEGIN:VCARD
    VERSION:2.1
    N;CHARSET=utf-8:Šviesa
    FN;CHARSET=utf-8:Šviesa
    ORG;CHARSET=utf-8:Šviesa
    EMAIL;PREF;INTERNET:info@sviesa.lt
    URL://www.sviesa.lt
    END:VCARD
  • 3.2.3. Date: 2015-02-12

3.3. Metadata Schema

  • LREv3.0

3.4. Kalba

  • lt

4. Techninė dalis

4.1. Formatas

  • text/html

4.3. Vieta

  • //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/2655?redirect

4.4. MO techniniai reikalavimai

  • 4.4.1. Reikalavimai OS arba naršyklei
        4.4.1.1. Tipas: operating system
        4.4.1.2. Pavadinimas: multi-os

4.6. Kiti platformos reikalavimai

  • Adobe Flash Player 9, //get.adobe.com/flashplayer/

4.8. Techniniai aspektai

  • 4.8.1. Aspektas: packaged format
  • 4.8.2. Reikšmė: application/zip

5. Edukacinė dalis

5.1. Interaktyvumo tipas

  • mixed

5.3. Interaktyvumo lygis

  • medium

5.5. Naudotojo vaidmuo

  • learner

5.6. Kontekstas

  • compulsory education

5.7. Amžiaus grupė

  • 14-15

5.11. Kalba

  • lt

6. Teisės

6.1. Mokama

  • no

6.2. Autorių teisės ir kiti apribojimai

  • yes

6.3. Aprašas

  • Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License

7. Ryšiai

7.1. Ryšio tipas

  • references

7.2. Išteklius

  • 7.2.1. Identifikatorius: 2553
        7.2.1.1. Katalogas: URL
        7.2.1.2. Įrašas: //lietuviu7-8.mkp.emokykla.lt/lt/l/2553?redirect
  • 7.2.2. Aprašas: Dažniausiai į komediją žiūrime kaip į linksmą pramogą. Nebyliajame kine Čarlis Čaplinas (Charlie Chaplin) irgi, rodos, tik juokina. Tačiau ar taip yra iš tikrųjų? Ar įmanoma komedijoje kelti rimtus socialinius, netgi filosofinius visiems žmonėms svarbius klausimus, kritikuoti negeroves? Apie tai pamąstykite žiūrėdami Čarlio Čaplino 1936 m. sukurto filmo „Naujieji laikai“ fragmentą. Atlikdami užduotis aptarsite nebyliojo kino savitumą, aiškinsitės, kaip kino kalba kuriami veikėjų paveikslai, ryškinamos problemos, išsakomos idėjos. Užduočių lapas „Trys versijos“ padės pažvelgti į pasaulį skirtingų veikėjų akimis.

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.1. Šaltinis: export_curriculum_classificators

9. Klasifikacija

9.2. Kelias iki taksono

  • 9.2.2. Taksonas
          9.2.2.1. Id: 2
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1. Nurodyti autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, pagrindinę mintį, keliamas problemas, nurodyti pateikiamus argumentus. Atpažinti ironijos atvejus.

          9.2.2.1. Id: 49
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.

          9.2.2.1. Id: 77
          9.2.2.2. Įrašas: 3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą.

          9.2.2.1. Id: 6
          9.2.2.2. Įrašas: 1.1.4. Skirti temą, pagrindinę mintį ir problemą, teiginį ir įrodymą.

          9.2.2.1. Id: 50
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.

          9.2.2.1. Id: 51
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.2. Glaustai atpasakoti tekstą neiškreipiant teksto esmės.

          9.2.2.1. Id: 52
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.3. Atpažinti aiškiai išreikštus autoriaus tikslus, pvz., informuoti, apsvarstyti problemą, paaiškinti (dalykiškai ar siekiant sudominti), įtikinti.

          9.2.2.1. Id: 53
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.4. Skirti teksto tikslą, temą, problemą, pagrindinę mintį.

          9.2.2.1. Id: 57
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.8. Skirti negrožinio teksto autoriaus ir jo cituojamuose šaltiniuose reiškiamus požiūrius.

          9.2.2.1. Id: 60
          9.2.2.2. Įrašas: 2.1.11. Žinoti esminius literatūros rūšių ir kai kurių žanrų (apsakymo (novelės), romano, poemos, baladės, tragedijos, dramos, komedijos) požymius ir gebėti juos atpažinti.