Pasakotojas
290
2.1. Suprasti platesnį socialinį kultūrinį kontekstą apimančius grožinius ir negrožinius tekstus.
2.3. Sąmoningai skaityti, stebėti ir koreguoti savo suvokimą. Apmąstyti savo skaitymo veiklą ir planuoti mokymąsi.
1.1. Nurodyti autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, pagrindinę mintį, keliamas problemas, nurodyti pateikiamus argumentus. Atpažinti ironijos atvejus.
3.1. Rašyti atsižvelgiant į tikslą, situaciją, adresatą.
2.1.1. Glaustai nusakyti teksto esmę. Rasti reikalingą informaciją.
2.1.4. Skirti teksto tikslą, temą, problemą, pagrindinę mintį.
2.1.11. Žinoti esminius literatūros rūšių ir kai kurių žanrų (apsakymo (novelės), romano, poemos, baladės, tragedijos, dramos, komedijos) požymius ir gebėti juos atpažinti.
2.3.2. Atsižvelgiant į tikslą pasirinkti tinkamą skaitymo būdą.
2.1.12. Skirti literatūros tipus: istorinė, nuotykių, detektyvinė, komiškoji, fantastinė, žinoti esminius požymius.
2.1.13. Skirti autorių, pasakotoją, lyrinį Aš.